środa, 12 listopada 2014

Pierdomenico Baccalario "Prawdziwa historia kapitana Haka"



To dopiero pierwsza książka tego autora, którą przeczytałam, zawsze coś mnie odciągało i odkładałam te tytuły na później, a nadmienić warto, że jest on twórcą słynnej serii Ulysses Moore. Co prawda jego powieści ograniczają się do literatury młodzieżowej ale nie jest to dla mnie przeszkodą, nie wyzbyłam się do końca dziecka z siebie.

Historia kapitana Haka to zupełnie inne spojrzenie na losy tej postaci. Jest to opis jego lat młodości, dzieciństwa i dorastania. Nie ma co opisywać wątku fabularnego, gdyż właściwie wszyscy kojarzą o kogo chodzi, a nie chcę też napisać o jedno słowo za dużo. Pozwolę sobie zacytować "28 kwietnia 1829 roku w Windsorze rodzi się dziecko, które może odmienić losy Anglii. To nieślubny syn króla Jerzego IV i z tego powodu niemowlę i jego matka muszą natychmiast opuścić dwór. James Fry wchodzi na pokład statku, gdy ma zaledwie trzynaście lat, i od tego momentu rozpoczyna życie pirata – wkrótce stanie się najbardziej poszukiwanym człowiekiem imperium brytyjskiego. Ten wyjęty spod prawa wygnaniec ma przy sobie stary zegarek – klucz do swojej przeszłości. Do historii przejdzie jako Młody Lord, Bosy, Książę Mórz… Nikt jednak nie wie, że jest prawdziwym kapitanem Hakiem".

Książka niewątpliwie mi się podobała, szybko się ją czytało i naprawdę ciekawie zostało to wszystko skonstruowane, a postać z innej książki wpleciona w całkiem nową. Nie jest to jednak, jak niektórym mogłoby się wydawać sądząc po tytule, opis wybryków, zbrodni i seksu krwiożerczego pirata, a coś w stylu dawnych powieści przygodowych. Czegoś takiego brakowało mi w ostatnich pozycjach i cieszy mnie to, że nie zapomina się o tym gatunku. Co prawda powieść ta nie znosi porównania do choćby Robinsona Crusoe ale nie spodziewałam się po niej cudów. Miło spędziłam czas czytając i nie zawiodłam się tak bardzo. Czułam tylko niedosyt w związku z dość skąpym opisem życia pokładowego, lubię te klimaty i spodziewałam się nieco więcej ale nadal uważam to za godną pozycję. Świetnie rozwinięta została też sprawa słynnego zegarka. Reasumując polecam tę serię wielbicielom dawnych przygodówek lub tym, którzy lubią lekką lekturę.

Końcowa ocena: 7/10

Zdjęcia i cytat: 

http://www.empik.com/historia-prawdziwa-kapitana-haka-baccalario-pierdomenico,p1062028146,ksiazka-p,
http://krainabereniki.blogspot.com/2012/11/zatopione-skarby-kapitana-haka.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz